Je boekt jouw wintersportreis altijd met Corona garantie.

Natuurlijk begrijpen wij dat je best nog wel wat vraagtekens hebt bij een vakantie. Op deze pagina houden wij jou daarom regelmatig op de hoogte van de ontwikkelingen omtrent het Coronavirus en jouw reis met Dynamic Holland.

Maatregelen wintersport

Naast de gebruikelijke aandachtspunten zoals vaker handen wassen en het behouden van 1,5 meter afstand etc. hebben veel wintersportgebieden een aantal aanvullende maatregelen getroffen. Het Coronavirus is echter wel onvoorspelbaar, het kan dan ook zomaar zijn dat een skigebied de maatregelen per direct aanpast of aanscherpt. Dit kan ook gelden voor het coronabewijs/QR code (2G of 3G). De genoemde maatregelen zijn daarom een richtlijn, voor de meest actuele informatie raden we je aan de website van het desbetreffende gebied of land in de gaten te houden. De maatregelen kunnen namelijk per dag veranderen. Hiervoor verwijzen wij je naar de website van de ANVR via deze LINK. Verdere informatie vind je op de website van het RIVM, Nederland Wereldwijd of de website Rijksoverheid.nl.

Mondkapjesplicht

In de horeca is het dragen van een mondkapje verplicht, echter aan tafel geldt deze plicht niet. Zodra je bijvoorbeeld naar het toilet of het buffet loopt, zet je dus je mondkapje weer op. Om voldoende afstand te houden, hebben restaurants de tafels verder uit elkaar opgesteld of een scheidingsscherm geplaatst.

Skiliften worden gezien als openbaar vervoer, het dragen van een mondkapje in de gondels, stoeltjesliften en sleepliften is dus ook verplicht. Let op in Oostenrijk moet dit een FFP2 mondkapje zijn. Om alle sneeuwliefhebbers zo efficiënt mogelijk over de dag te verspreiden, gaan de liften iedere dag al om 8:00 uur open. De gondels worden dagelijks gedesinfecteerd en sommige liften draaien zelfs sneller om de tijd te verkorten. Daarnaast laten de skigebieden hun medewerkers regelmatig op Corona testen, alles voor jouw veiligheid!

Online skipas bestellen

Om wachtrijen bij de kassa te voorkomen, is het mogelijk om de skipas gelijk bij je boeking aan te schaffen. De pas ligt dan voor je klaar in het hotel of bij het skipas bureau.

Maatregelen aan boord

Tijdens onze zeilreizen verblijf je aan boord van een schip.
Naast de bekende voorschriften zoals vaker handen wassen, regelmatig desinfecteren van oppervlaktes, thuisblijven bij ziekte en het behouden van 1,5 meter afstand, hanteren wij aan boord de volgende regels:

  • Dagelijkse briefing door de bemanning
  • Alle schepen zijn voorzien van een hygiëne-instructie
  • Bij elke ingang, hut en openbare wasgelegenheid bestaat de mogelijkheid om de handen te ontsmetten
  • Eenrichtingsverkeer waar mogelijk, dit wordt aangegeven met pijlen of borden op de grond
  • Oppervlaktes en relingen worden regelmatig gereinigd
  • Er zal zo vaak mogelijk worden geventileerd

Corona-proof naar jou bestemming

Het vervoer naar onze wintersportbestemmingen wordt uitgevoerd door busmaatschappij Winterliner, ook zij hebben de nodige stappen ondernomen om jouw busreis corona-proof te laten verlopen.
Uitgebreide informatie over de voorzorgsmaatregelen in de bus bekijk je via de onderstaande link:

https://www.winterliner.nl/coronavirus

Mocht je inhoudelijke vragen hebben over de busreis, neem dan contact op met Winterliner.

Veel gestelde vragen en antwoorden

Als jullie mijn reis annuleren, krijg ik dan mijn geld terug?
Bij Dynamic Holland boek je momenteel je wintersportvakantie met corona-garantie, zo kun je met een gerust hart jouw wintersportreis plannen. Wanneer de reis vanuit onze kant geannuleerd moet worden, vragen we je de boeking om te zetten naar een andere vakantie. Lukt dit niet of kun je geen passende reis vinden? Dan zullen we het betaalde bedrag naar je overmaken, in termijnen.

Wat als ik zelf Corona heb en niet mee kan, krijg ik dan mijn geld terug?
Het afsluiten van een goede reis- en annuleringsverzekering is belangrijk. Kun je onverhoopt niet met ons mee omdat je Corona hebt, dan is er een goede kans dat jouw annuleringsverzekering dit dekt en jij al je geld terug krijgt. Wil je dit zeker weten? Neem dan contact op met jouw verzekeraar.

Mag ik mijn reis annuleren, omdat ik niet (meer) wil vanwege de corona(maatregelen)?
​Je mag altijd annuleren, maar de annuleringskosten daarvan zijn voor jou als reiziger. De reis kan namelijk worden uitgevoerd en maatregelen moet we accepteren als het nieuwe normaal.

Moet ik gevaccineerd zijn om met Dynamic Holland mee op reis te gaan?
Wij verplichten niemand maar wij houden ons wel altijd aan de eisen die een bepaald land stelt. Reis je naar het buitenland? Dan ben je verplicht om een coronapaspoort te laten zien. Aan welke voorwaarden dit coronapaspoort moet voldoen, lees je op nederlandwereldwijd.nl. Let op: dit is per land verschillend.

Welke maatregelen gelden er in Frankrijk, Oostenrijk of Italië?
De maatregelen kunnen per land en ook per regio regelmatig wijzigen. Zorg er voor dat je goed voorbereidt op reis gaat en niet voor verrassingen komt te staan. De meest actuele informatie vind je terug op de website van het Ministerie van Buitenlandse Zaken.

Ik heb gezondheidsklachten, moet ik nu thuis blijven?
Wij verwachten van onze gasten dat zij zich houden aan het advies van het RIVM. Als je klachten hebt van verkoudheid, hoesten of koorts willen we je dus ook vragen thuis te blijven om te voorkomen dat je andere mensen besmet.

Mag ik met iemand een kamer delen?
Ja, je mag een kamer delen

Kan ik altijd 1,5 meter afstand bewaren tijdens jullie wintersportreizen?
Helaas kunnen wij dit niet garanderen. De bedden kunnen bijvoorbeeld niet altijd 1,5 meter uit elkaar

Vragen of meer informatie
Heb je nog vragen? Neem gerust contact met ons op!