Algemeen

Hoe kan ik een reis boeken?

Je kunt onze reizen online boeken via het boekingsformulier in de desbetreffende reis.
Liever persoonlijk? Het is ook mogelijk om je reis telefonisch te boeken bij een van onze medewerkers.

Wanneer zie ik de totaalprijs van de reis?

Wanneer je een reis bij ons boekt zie je in het boekingsformulier direct de kosten.
Tijdens het boekingsproces kun je extra’s bijboeken en worden eventuele kortingen automatisch verrekend. De uiteindelijke boekingsbevestiging ontvang je binnen 2 werkdagen van ons en is leidend.

Wanneer en hoe ontvang ik mijn boekingsbevestiging?

Na het invullen van het boekingsformulier ontvang je een kopie van het formulier in je mailbox. Wij maken je boekingsbevestiging vervolgens binnen 2 werkdagen in orde.
Pas wanneer je de officiële boekingsbevestiging van ons hebt ontvangen is de reservering definitief. Je ontvangt deze bevestiging van ons per e-mail.

Wanneer moet de vakantie betaald worden?

Zodra je de boekingsbevestiging van ons hebt ontvangen vragen wij om een directe aanbetaling van € 300,-, plus de kosten voor een eventuele annuleringsverzekering.
De restant reissom ontvangen wij graag uiterlijk zes weken voor vertrek.

Boek je de reis binnen zes weken voor vertrek? Dan vragen wij je de reissom in één keer te betalen.

Betaalwijze

  • Overschrijving: je zorgt zelf dat de (aan-)betaling wordt overgemaakt.
  • Eenmalige machtiging: hierbij machtig je Dynamic Holland om de (aan-)betaling, eventueel vermeerderd met de som van de annuleringsverzekering, van jouw rekening af te schrijven.

Kan ik bij jullie een (annulerings-) verzekering afsluiten?

Ja. Het is mogelijk om bij ons een annuleringsverzekering bij je reis af te sluiten. Dit kun je aangeven in het boekingsformulier. De annuleringsverzekering bedraagt 6 % van de totale reissom + 21 % assurantiebelasting. Daarnaast betaal je éénmalig € 4,50 poliskosten. Het dekkingsoverzicht krijg je direct met de boekingsbevestiging meegestuurd.

Voor een reisverzekering dien je zelf te zorgen. Een goede reisverzekering is erg belangrijk om financiële risico’s uit te sluiten, bijvoorbeeld in geval van ziekte of een ongeval. Ga dus nooit onverzekerd op reis.

Wanneer ontvang ik de laatste reisinformatie?

Wij versturen ongeveer twee weken voor vertrek de laatste reisinformatie.
Hierin staat de reis nog eens duidelijk beschreven, inclusief de definitieve vertrektijden.

Daarnaast ontvang je een deelnemerslijst met de groepssamenstelling, waarop de voornamen, geboortejaren en woonplaatsen van de gasten staan omschreven.
Wil je liever niet dat jouw naam hierop wordt vermeld? Neem dan even contact met ons op, je ontvangt de laatste reisinformatie dan per e-mail.

Ik ben vegetariër of heb een allergie. Houden jullie hier rekening mee?

Op veel van onze bestemmingen is het geen probleem om rekening te houden met diverse wensen, een speciaal dieet of allergieën.
Het is wel verstandig om dit direct bij je boeking aan te geven. Dit kan bij “overige bijzonderheden”.

Waar kan ik jullie Algemene Voorwaarden vinden?

Je kunt onze Algemene Voorwaarden op deze pagina bekijken.

De groep

Wat is de gemiddelde leeftijd bij jullie reizen?

Onze doelgroep bestaat uit singles en alleengaanden vanaf 30 jaar, waarvan de meeste gasten tussen de 30 en 50 jaar zijn.

Ben je ouder? Geen probleem, je bent van harte welkom!
Bij de indeling van de kamers en/of appartementen wordt rekening gehouden met je leeftijd.

Hoe is de man/vrouw verdeling bij jullie reizen?

Wij streven ernaar om de verhouding van mannen en vrouwen zoveel mogelijk gelijk te houden.

Komen de meeste mensen ook daadwerkelijk alleen?

Ruim 90% van onze gasten boekt de reis alleen.
Een enkele keer komt het voor dat mensen samen boeken met bijvoorbeeld een broer/zus, vrienden of bekenden van voorgaande jaren.

Kan ik inzicht krijgen in het aantal boekingen en de groepssamenstelling?

Via de knop “Groepsinfo” bij een reis kun je de huidige samenstelling van de groep bekijken.

Reis & vervoer

Krijg ik korting als ik met eigen vervoer reis?

Natuurlijk is het ook mogelijk om op eigen gelegenheid naar de vakantiebestemming te reizen.
Je ontvangt dan een korting op de reissom. Hoe hoog deze korting is, is afhankelijk van de reis die je boekt.

Touringcarreizen
Wanneer je ervoor kiest om géén gebruik te maken van de reis per touringcar, dan ontvang je € 60,- korting op de reissom.

Vliegreizen
Wanneer je ervoor kiest om géén gebruik te maken van de vliegreis, dan kun je contact opnemen met ons kantoor voor een passende korting.

Wanneer geldt er een meerprijs voor de vliegreis?

De reissom voor onze vliegreizen geldt tot 6 weken voor vertrek.
Daarna kan er eventueel een meerprijs worden berekend in verband met de actuele prijsstijgingen.

Welke opstapplaatsen hanteert Dynamic Holland?

Touringcarreizen
Voor onze reizen per touringcar hanteren wij de volgende opstapplaatsen:

  • Amsterdam
  • Utrecht
  • Rotterdam
  • Prinsenbeek
  • Eindhoven
  • Nederweert
  • Heerlen
  • Leeuwarden (december 2019)
  • Heerenveen (december 2019)

Circa 14 dagen voor vertrek weten wij hoe laat de touringcars exact vertrekken en welke opstapplaatsen hierbij horen. Dit wordt vermeld in de laatste reisinformatie.

Vliegreizen
Onze vliegreizen vertrekken altijd vanaf een Nederlandse luchthaven. Wij proberen altijd de meest gunstige vlucht te boeken qua vliegtijden. Mede hierom kunnen wij je vooraf niet garanderen vanaf welke luchthaven je vertrekt.

  • Schiphol Airport
  • Rotterdam Airport
  • Eindhoven Airport

Haven
Voor de zeilreizen is de vertrekhaven pas enkele weken voor vertrek bekend, doorgaans vertrekken de reizen vanuit Harlingen, Stavoren, Kampen of Enkhuizen.
Zodra de opstapplaats bekend is, vermelden wij dit op de website. Natuurlijk staat het ook in de laatste reisinformatie.

Hoeveel bagage mag ik meenemen?

Reizen per touringcar
Per persoon mag je één bagagestuk (liefst een reistas) met kleding en één stuk handbagage meenemen.

Vliegreizen
De hoeveelheid toegestane bagage is afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij waar wij mee vliegen.
Over het algemeen is er één stuk ruimbagage (max. 20 kg) en één stuk handbagage (max. 10 kg) toegestaan.

Zeilreizen
Probeer je bagage te beperken tot het minimale. De hutten op een boot zijn niet groot en hebben beperkte bagageruimte.
Koffers kun je niet altijd ergens opbergen, wij raden dan ook aan je spullen in een reistas in te pakken, zodat deze onder je bed kan worden gestald.

Het verblijf

Hoe worden de kamers ingedeeld?

De kamers worden ingedeeld op basis van geslacht en leeftijd.
Wij proberen je altijd bij iemand van je eigen leeftijd in te delen, mannen en vrouwen worden gescheiden van elkaar ingedeeld.
De tweepersoonskamers worden altijd als eerste vergeven, daarna volgen de meerpersoonskamers.

Wil je een tweepersoonskamer? Wacht dan niet te lang met boeken!

Kan ik ook een eenpersoonskamer boeken?

Bij een aantal van onze reizen is het mogelijk om een eenpersoonskamer te reserveren. Per reis zijn er echter maar een beperkt aantal eenpersoonskamers beschikbaar.
Je kunt je voorkeur aangeven bij je reservering of even telefonisch contact met ons opnemen.

Voor een eenpersoonskamer vragen wij een toeslag van € 100,- tot € 150,-.
Deze toeslag is afhankelijk van de reis en staat vermeld in de reisbeschrijving.

Kan ik een kamer delen met een bekende?

Wanneer de kamerindeling het toelaat, is het geen probleem om een kamer te delen met bijvoorbeeld een vriend/vriendin, broer of zus.
Je kunt je voorkeur aangeven bij je reservering of even telefonisch contact met ons opnemen.

Kan ik ook een kamer met eigen sanitair boeken?

Bij de meeste bestemmingen zijn kamers met eigen sanitair standaard.
In sommige gevallen deel je het sanitair met een kamergenoot op de gang.